1.PRZEKAZYWAĆ OCENY SZKOLONYM DOBRE I ZŁE DOTYCZĄCE ICH DZIAŁAŃ
I ZANIECHAŃ
2.PRZEKAZYWAĆ UWAGI DO GRUPY TYLKO OGÓLNE
3.PRZEKAZYWAĆ UWAGI TYLKO DO DANEGO PILOTA O ZACHOWANIU W LOCIE
O PODŁOŻU EMOCJONALNYM LUB LĘKOWYM
4.MIEĆ ZAUFANIE DO PILOTÓW (ROZSĄDEK, ODPOWIEDZIALNOŚĆ I DBAŁOŚĆ O BEZPIECZEŃSTWO LOTNICZE PILOTA)
5.POZNAWAĆ PODSTAWOWE CECHY OSOBOWOŚCI PILOTA
6.PAMIĘTAĆ,ŻE OSOBOWOŚCI SZKOLONYCH PILOTÓW SĄ UWARUNKOWANE :
- CECHAMI WRODZONYMI
- WIEKIEM
- WYKSZTAŁCENIEM
- POZYCJĄ SPOŁECZNĄ
- POZYCJĄ ZAWODOWĄ
- SYTUACJĄ MAJĄTKOWĄ
- STAŻEM I ZAWANSOWANIEM LOTNICZYM
7.UTRZYMYWAĆ DYSCYPLINUJĄCY DYSTANS W STOSUNKACH MIĘDZY INSTRUKTOREM A SZKOLĄCYM SIĘ PILOTEM, KTÓRY POWINIEN BYĆ UZALEŻNIONY OD SKŁONNOŚCI TEGO DRUGIEGO DO PODPORZĄDKOWANIA SIĘ REGUŁOM DYSCYPLINY LOTNICZEJ
8.POWINIEN BYĆ SUROWY ALE I WIELKODUSZNY W OCENIE LOTNICZYCH DOKONAŃ SZKOLONYCH PILOTÓW
Żródło – Andrzej Pazio Metodyka Szkolenia Pilotów Szybowcowych i Samolotowych Warszawa 2000
Jerzy Kowalski
1.DUŻA WIEDZA
2.DUŻE UMIEJĘTNOŚCI LOTNICZE I OGÓLNE
3.DYSCYPLINA
4.ODPOWIEDZIALNOŚĆ
5.AUTORYTET
6.POZYTYWNA OPINIA ŚRODOWISKA
7.WALORY MORALNE
8.SKUTECZNOŚĆ DZIAŁANIA
9.ŻYCZLIWOŚĆ
10.RZECZOWOŚĆ
11.KONSEKWENCJA
12.DYSKRECJA
13.NATURALNE PRZYWÓDZTWO
14.OPIEKUŃCZOŚĆ
15.WIARA W MOŻLIWOŚCI SWYCH WYCHOWANKÓW
16.ŁATWOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI
17.OPANOWANIE
18.ŁATWOŚĆ NAWIĄZYWANIA KONTAKTÓW Z OTOCZENIEM
Żródło – Andrzej Pazio Metodyka Szkolenia Pilotów Szybowcowych i Samolotowych Warszawa 2000
Jerzy Kowalski
W 2012r. stworzyłem z jednym z pilotów stronę www.aeroinstruktorzy.pl .
Niestety, brak czasu, z uwagi na pracę zawodową, spowodował, że strona stała się nieaktywna. Teraz, będąc na pełnej emeryturze, postanowiłem wrócić do projektu w trochę zmienionej formie. Chciałbym aby z treści zawartej na stronie mogli skorzystać tak instruktorzy jak i piloci. Dlatego proszę o przysyłanie na wskazany adres mailowy Swoich opinii, uwag i wniosków z procesu szkolenia ale także samodzielnych lotów wykonywanych w celu uzyskania wymaganego nalotu do wydania uprawnień i licencji zawodowej. Dotyczy to tak pilotów jak i instruktorów. Będę wdzięczny wszystkim Instruktorom i pilotom za opinie, artykuły i wskazówki metodyczne tak w szkoleniu praktycznym jak i teoretycznym. Bardzo proszę aby w każdym mailu była na końcu informacja czy autor wyraża zgodę na publikację na stronie tak w całości jak i części przesłanego materiału oraz numer telefonu w celu potwierdzenia autorstwa artykułu. Ja będę również zamieszczał swoje uwagi i artykuły na stronie. W ten sposób podniesiemy poziom szkolenia i wiedzy lotniczej, bezpieczeństwo latania i stworzymy właściwe standardy operacji lotniczych.
Ponieważ wiele osób mnie nie zna, więc pozwolę napisać parę słów o sobie. W 1969r. ukończyłem Oficerską Szkołę Lotniczą w Dęblinie. Po ukończeniu OSL służyłem w lotnictwie morskim latając na samolotach odrzutowych. Po przejściu do rezerwy pracowałem w Aeroklubie Pomorskim w Toruniu jako zastępca kierownika i instruktor samolotowy.W latach 1985-1991 wykonywałem loty jako pilot Agro w Oddziale w Olsztynie.Od 1992r. pracowałem w zakładzie produkcyjnym, gdzie stworzyłem Wydział Lotniczy a potem samodzielny Ośrodek Szkolenia Lotniczego. W międzyczasie zbudowane zostało lądowisko samolotów z pełną infrastrukturą. W ośrodku szkolenia do 2018r. pracowałem jako Kierownik Szkolenia i do 2021r.jako Kierownik Bezpieczeństwa. Obecnie nie jestem związany z żadnym ośrodkiem szkolenia. Posiadam nalot ogólny 6290 godzin i jako instruktor 2500 godzin.
Jerzy Kowalski
Adres e-mail: aeroinstruktorzy@gmail.com